گزارش سئو سایت توسط chkme.com
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سایت سایتchkme.com در سال 2006 و بعنوان یک وب لاگ ارائه مقاله ها و یادگرفتن های بهینه سازی فعال‌سازی شد و از به عبارتی در آغاز نگاه ویژه ای به ابزارهای بازنگری شرایط seo وب سایت داشت. با سپری شد دوره و ارائه ابزارهای معمولی و کاربردی منزلت قابل قبولی میان وبمستران پیدا کرده و با درجه 12000 جهانی با دقت به آمار وب سایت الکسا یک کدام از وبسایت های پر بازدید در قضیه کاری خویش به اکانت میرود.

امتیاز وبسایت chkme
مهم ترین ادله پیروزی وب سایت Chkme.com ارائه حاصل به طور پاره ای و سفارش نکات کوچک جهت بهبود تارنما میباشد. این فیض که بصورت درصد نمایش داده می شود در اکثری از موردها موجب گمراهی اشخاص میشود و تصور می کنند که وب سایت آنان در حالت قابل قبولی از لحاظ بهینه سازی قرار گرفته میباشد. البته نکته ای که در اینجا نادیده گرفته گردیده آن میباشد که seo و سئو تارنما معمولا با انگیزه گذاری بر کلامت کلیدی رخ می‌گیرد و فارغ از اطلاع از عبارت متبوع شما نمیتوان کیفیت محتوای تارنما را آن هم بدین اعتنا قیمت گذاری کرد.

در واقع آنچه به وسیله وب سایت chkme.com به یوزرها ارائه می‌شود گزارش محدودی از اصول اول کدنویسی وب سایت و seo برای موتورهای کاوش است که رعایت آن‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار میباشد البته روش اجرای آنان و انگیزه گذاری لغت ها نیز بر آن بی تاثیر وجود ندارد. پیرو آنچه بر نمره شما تاثیرگذار بوده و امتیاز آخری شما بوسیله این ابزار seo را بالا می‌برد باز بینی خوا‌هیم کرد.

فاکتورهای وب سایت chkme در انتخاب نمره بهینه سازی
Headings
در‌این بخش تعداد تگ های h1، h2 و h3 تارنما شما باز نگری می گردد. مبنی بر اصول نوشته‌ی علمی نویسی یک نوشته یا این که برگه وب سایت نمیتواند بیش تر از یک تیتر اصلی یا این که به عبارتی تگ h1 داشته باشد اما برای تگ های بعدی مشتمل بر h2 و h3 محدودیتی نیست. نکته حائض اهمیت درین بخش آن میباشد که گوگل اعتنا ویژه ای بدین بخشها داشته و تلاش می‌کنند کلمه و واژه کلیدی ورقه را از در میان لغات جانور در تیتر های اصلی یا این که به عبارتی تگ های h1 گزینش نماید.

طریق امتیازدهی تارنما chkme
به کار گیری از این تگ ها و رعایت اصول نوشته‌علمی نویسی در مقاله ها بلاگسیما با تیتر “تگ های HTML و تاثیر آن بر بهینه سازی” بطور بدون نقص باز‌بینی شده‌است. اما مهمتر از حضور این تگ ها در تارنما عبارات بکار رفته در آن ها و رابطه معنایی با بقیه محتوای تارنما می‌باشد.
پیرو توضیحات متای برگه و لغات کلیدی متای شما اکران داده گردیده و در امتیاز دهی تارنما به وسیله chkme.com تاثیر گذار میباشند. عبارات کلیدی که از 4 سال پیش (تعجب کردید؟! آری 4 سال) ابدا بر بهینه سازی وبسایت و انتخاب کلمه ها کلیدی تاثیرگذار وجود ندارد. ولی توضیحات متا نقش مهمی در سکو بندی حاصل گوگل خواهد داشت که می‌توانید داده ها بیشتری در خصوص آن را در نوشته‌علمی “5نکته اساسی در بهینه سازی توضیحات متا” کسب نمایید.
در انتها این بخش تعداد لینک و پیوند ها و تصاویر جان دار در ورقه باز‌نگری میشود، برای یک پیوند مهم‌ترین چیز تیتر یا این که به عبارتی title پیوند می‌باشد که در بهینه سازی وب سایت منشا پیوند و مبدا آن بسیار تاثیرگذار میباشد. در واقع پیوند های دریافتی شما از وبسایت های دیگر معمولا بر جايگاه شما در یک یا این که دو عبارت یگانه تاثیرگذار می‌باشد و این عبارت با دقت به متن پیوند گردیده و تیتر آن بوسیله روبات های گوگل تشخیص داده می‌شود.
به همین استدلال یکی‌از جریمه ها اعلام گردیده به وسیله گوگل که گزینه اعتنا الگوریتم پنگوئن نیز میباشد، به کارگیری از متن های تکراری برای لینک و پیوند شما در وبسایت های متفاوت میباشد. بعنوان نمونه در شرایطی‌که واژه و کلمه “وبسیما” در 100 وبسایت مستقیما به تارنما ما پیوند گردد قادر است موجب جریمه وبسایت به وسیله گوگل شود اما در صورتی‌که همین لینک و پیوند ها با عباراتی متنوع مانند “ساخت وب سایت وبسیما”، “ماشین کرایه ای خلاقیت وبسیما”، “وبسیما” و … جایگزین گردند تاثیر بسزایی بر اعتبار وبسیما و رده آن در سکو بندی گوگل خواهند داشت.
وب سایت chkme صرفا وجود تیتر در لینک و پیوند های شمارا بازبینی مینماید و هیچ اطلاعی از تکراری بودن یا این که نبودن آن ها و رابطه لغت ها بکار رفته با تارنما مبداء و مبدا نخواهد داشت.
المان اصلی در seo تصاویر متن جایگزین یا این که alt tag آن ها میباشد، روبات های گوگل بضاعت تشخیص تصاویر و فهم مفهوم و پیام آنها‌را ندارند از اینرو صرفا ترازو آن‌ها برای تشخیص کلمه ها مربوط به آن تصویر و اکران آن در نتیجه ها جستجوی تصاویر گوگل همین متن جایگزین میباشد. Chkme.com صرفا می تواند عدم وجود متن جایگزین را به شما گوشزد نماید. برای کسب داده ها طولانی تر درباره‌ی seo تصاویر می‌توانید نوشته‌ی‌علمی بلاگسیما با تیتر “4 نکته اساسی در سئو تصاویر” را مطالعه فرمایید.

Flash Movies/Animations
فهم محتوای یک پوشه مکان نما برای روبات های گوگل غیر ممکن میباشد و این طریق ارائه داده ها برخلاف ظواهر دیدنی و متحرک آن اشتباهات متعددی را برای وبسایت شما بهمراه خواهد داشت. در اکثری از مرورگرها و دستگاه های موبایل مانند آیفون فولدر های مکان نما اکران داده نمی شوند و درنتیجه محتوای وب سایت شما بصورت ناقص به یوزرها منتقل می شود. از اینرو استعمال از برنامه کودکان های نشانه گر در تارنما (مانند بنرهای تبلیغاتی) بدرستی از طرف تارنما chkme بعنوان نقطه ضعف تارنما شما شناخته میگردد.

Frames and IFrames
همانند نشانه گر به کارگیری از آی قاب در وب سایت جهت اکران محتویات صفحه های دیگری از وب در تارنما شما کاری غیرمعمول و خطا میباشد چون در اکثری مورد ها یوزرها همگانی امکان تشخیص منشا اصلی وبسایت را نداشته و شما نیز کنترلی بر محتوای اکران داده گردیده در وبسایت خویش نخواهید داشت.

این نوشته‌ی علمی از آنچه در بالا تامل می کردم بیشتر شد! البته مهم‌ترین نکات هنوز باقی‌مانده پس توصیه می‌کنم که ادامه آن را از دست نده

بها و اعتبار امتیاز وبسایت chkme.com
در فروم های وبمستری و وبسایت های seo و یا این که از خوا‌نندگان مقاله‌ها بلاگسیما بسیار میشنویم که seo وبسایت اینجانب 98 درصد میباشد پس چرا هیچ بازدیدکننده ای از گوگل ندارم؟ حتی‌در مواقعی مشاهده می‌کنیم که اشخاص هزینه ای را برای seo وب سایت خویش پرداخت کرده اند و در غایت چیزی جز یک امتیاز بالا از وبسایت chkme.com قسمت آن ها نمی‌شود. یکسری نکته را در این مورد به شما متذکر میشویم:

تمام معیارهای امتیازبندی وبسایت chkme.com صرفا براساس محتویات کاغذ اصلی تارنما شما فیس می‌گیرد و این ابزار بی آلایش اصلا صفحه های داخلی وب سایت شما‌را بازنگری نمیکند. با اینکه کاغذ اصلی تارنما اهمیت بسیار بالایی داراست اما بطور معمول وبسایت های اینترنتی بیشتراز 50 و یا این که حتی 100 ورقه دارا‌هستند و نمیتوان این امتیازدهی را برای همگی آنان دارای اعتبار دانست.
رعایت اصول نخستین کدنویسی و نکات ابتدایی بهینه سازی بسیار مهم و ضروری میباشد البته تضمینی برای برد شما نخواهد بود. مهم ترین اصل از حیث گوگل ایجاد محتوای باکیفیت و منحصر می‌باشد که در گزارش تارنما chkme هیچ توجهی به آن نشده میباشد. در واقع محتوای وبسایت شما از لحاظ این وب سایت هیچ تاثیری بر امتیاز بهینه سازی نخواهد داشت!
تمام فرآیند کسب امتیاز از این ابزار برای وبسایت شمارا میتوان در کمتر از یک ساعت انجام بخشید و اخذ مخارج seo برای چنین کارهایی نباید بسیار بالا باشد. شاید هزینه مطلوب برای اینکار چیزی حدود 50 هزار تومان باشد. ولی اعتنا داشته باشید که همین فعالیت بی آلایش در بسیار موردها نیاز به تخصص و تجربه در گزینش مطلوب تیتر برای تگ های H، پیوند ها و تصاویر وبسایت است پس تارنما خویش را به هرکسی نسپارید.
نکته انتها آن تحت بودن امتیاز شما درین وبسایت نشان دهنده ایرادات اساسی در کدنویسی و seo ورقه اصلی شما میباشد البته بالا بودن آن کمترین دلیلی بر برد شما و seo مطلوب وب سایت نخواهد بود.

 





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: